Alle informatie over ons


›› Over ons

›› Waarom u vakantie boeken met To Islands Travel?

›› Algemene voorwaarden van To Islands Travel bureau

Over ons

Kroatie vakantie hotels is een portaalsite dat eigendom is van Reisbureau To Island Travel die boekingen uitvoert namens de verhuurders die hun accommodaties adverteren en verhuren.

Island Travel is opgericht in het jaar 2004 we hebben tien jaar ervaring in het verhuren van prive accommodatie, charter en hotel capaciteiten in Kroatië. Wij bieden meer dan 8.500 eenheden, 3600 charter boten en een tal van hotel faciliteiten. Elk jaar worden duizenden gasten gecontracteerd via het boeken via ons bureau, en zo zijn wij één van de grootste reisbureaus in Kroatië. In 2012 zijn we door het tijdschrift Loder opgenomen onder de 100 meest betrouwbare zakenpartners in Kroatië. BOEKENINGEN VIA TI ISLAND TRAVEL ZIJN ABSOLUUT VEILIG.

Informatie over het vennootschap:
To Islands Travel d.o.o. reisbureau, Dinka Simunovica 21, 21000 Split, KROATIË
Kantoor: Gat Sv.Duje 4, 21000 Split, OIB/VAT: 95019415219, ID. CODE: HR-AB-21-060226108
Rekening nummer:
EUROPESE UNIE - SEPA: AT452011182437944000, SWIFT/BIC CODE: GIBAATWWXXX, ERSTE BANK DER OESTERREICHISCHEN SPARKASSEN AG- Graben 21, 1010 Wiedeń

KROATIË: HR8723400091510357533 u PRIVREDNA BANKA ZAGREB d.d.
SWIFT: PBZGHR2X


Rechtbank in Split Tt-06/3003-4, MBS 060226108
Maatschappelijk kapitaal: 760.000,00 HRK, volledig betaald, bestuurslid: Ivica Sinovcic

Waarom u vakantie boeken met To Islands Travel?

  1. To Islands Travel is lid van de UHPA- bond van Kroatische travel agencies. Leden van UHPA-e, voeldoen aan alle wetten en eisen voor de toeristische sector betreffende oprichting en werkwijze, zoals bepaald in het statuut van het bureau voor Tourisme. Ook moeten leden zich houden aan alle regels en voorschriften van de UHPA-e, zich etisch, proffesioneel en verantwoord gedragen overeenkomstig met het statuut voor reisbureaus. UHPA is lid van de internationale bond van reisbureaus en touroperators: ECTAA, UFTAA, ASTA, DRV, ÖRV.

  2. To Islands Travel vertegenwoordigd alleen objecten die gecontroleert en gecategoriseerd zijn door de daarvoor verantwoordelijke instanties en een werkvergunning hebben. Met alle eigenaren hebben we directe ondertekende contracten. Informatie over faciliteiten en accommodatie-eenheden en de foto's zijn gedetailleerd en getest. De locatie van de voorwerpen op de kaart is nauwkeurig gepresenteerd.
  3. To Island Travel biedt complete service en antwoorden op al uw vragen. Wij helpen onze gasten bij het oplossen van alle problemen die zij kunnen tegenkomen tijdens hun verblijf. U kunt ons elke vraag over de accommodatie of bestemming stellen - we zullen proberen om ze allemaal te beantwoorden.

  4. Speciale aanbiedingen, vroegboekingen, last minute. Verhuurders voeren vaak acties om de beschikbare data te vullen en wij zullen u op de hoogte houdenof er een korting op de prijs is.

  5. Flexibele betalingsmogelijkheden. Voor uw reservering is het mogelijk om alleen een voorschot te betalen via To Island Travel en de rest van het geld betaalt direct in de accommodatie. U betaalt op een bankrekening die in het SEPA-systeem (geen dure overmakingskosten) of via onze on-line credit card betalingen op de beveiliging link.

  6. De voucher als een officieel document van uw reservering ontvangt u direct na ontvangst van uw betaling via e-mail.

  7. De grootste portaalsites voor accommodatie zijn onze partners! Ons aanbod vindt u op de volgende websites voor prive accommodatie: Casamundo, Atraveo, E-domizil, Tripadvisor, FlipKey, Holidaylettings, CaseVacanza, HomeAway, Fewodirekt en vele anderen. Dat is het bewijs van de veiligheid van reserveringen en kwaliteit.

  8. To Islands Travel, heeft in overeenstemming met de Kroatische wet een verzekering van Allianz d.d. waarmee we eventuele schade vergoeden voor reizigers die gebruik maken van onze verzekering. Schadevergoeding tot 300.000,00 HRK (cca 40.000,00 Eura).

  9. To Islands Travel bied al zijn klanten zorgverzekering en annuleringsverzekering bij onze partnera Allianz d.d.

  10. To Islands Travel registreert elk jaar meer reservaties in onze objekten en elk jaar hebben we steeds meer toeristen die gebruik maken van onze diensten.

Algemene voorwaarden van To Islands Travel bureau

In overeenstemming met de Kroatische wetten heeft het Reisbureau een polis afgesloten voor de verzekering van de eigen verantwoordelijkheid nummer P13E-1022680937, P15 - 1020000331 met verzekeringsmaatschappij Generali.

 

 

ALGEMENE BEPALINGEN VOOR HET RESERVEREN VAN ACCOMMODATIE

1. Algemene bepalingen
Deze algemene bepalingen gelden voor alle fysieke en rechtspersonen (hierna te noemen: Reiziger) die door bemiddeling van To Islands Travel d.o.o. (hierna te noemen: Reisbureau), een bepaald verblijf overeenkomen of andere diensten die aangeboden worden op de internetpagina's van het Reisbureau (www.kroatie-vakantie-hotels.nl) of via ander reclamemateriaal of –pagina's van het Reisbureau. Deze algemene bepalingen maken deel uit van het Reiscontract (in vervolg tekst: Voucher) waarmee het Reisbureau bevestigt dat in naam van en op rekening van de Reiziger een bepaald verblijf of een andere dienst is overeengekomen (in vervolg tekst: Reservering) met de aanbieders van de dienst (in vervolg tekst: de Verhuurder). Met het sluiten van het Reserveringscontract bevestigt de Reiziger dat deze bekend is met deze algemene bepalingen en dat hij zich er volledig aan zal houden. Met het sluiten van het reserveringscontract wordt alles wat vermeld staat in deze algemene bepalingen een verplichting in juridische zin voor zowel Reiziger als Reisbureau. Het reisbureau treedt in dit werk op in de hoedanigheid van bemiddelaar.

2. Aanbieding van het Reisbureau
Het Reisbureau biedt de Reiziger accommodatie en andere diensten gepresenteerd op de webpagina's van het Reisbureau aan. Met de Verhuurders ondertekent het Reisbureau een apart contract voor bemiddelingsdiensten, vult speciale aanvraagformulieren in over de overnachtingscapaciteit en over iedere aparte overnachtingseenheid en komt met de Verhuurder overeen wat de prijs is van de specifieke overnachtingscapaciteit. De Verhuurder garandeert met zijn handtekening de juistheid van alle gegevens over zijn overnachtingscapaciteit als geheel alsmede alle aparte overnachtingseenheden en hij verschaft het Reisbureau de volmacht dat in zijn naam een Reserveringscontract kan worden gesloten met de Reizigers. De overnachtingseenheden zijn beschreven volgens de categorisatie van de bevoegde dienst en naar de formulieren die de Verhuurder invult. De Verhuurder garandeert dat alle foto's die zijn gepresenteerd op de webpagina's van het Reisbureau authentiek zijn.

3. Verplichtingen van het Reisbureau
De verplichting van het Reisbureau is de zorg voor de uitvoering van de overeengekomen Reservering, in de geest van de goede gewoonten in het toerisme. Het Reisbureau verzekert de dienst die overeengekomen is op de dag van het sluiten van het Reserveringscontract door de Reiziger behalve in geval van overmacht. Indien er zich onenigheden voordoen tussen Reiziger en Verhuurder verplicht het Reisbureau zich te helpen deze problemen op te lossen naar tevredenheid van beide partijen.

4. De prijs van de dienst
De prijs van iedere overnachtingseenheid is vermeld in de prijslijst onderaan de pagina waarop de capaciteit in kwestie gepresenteerd wordt. De prijs heeft betrekking op de gepresenteerde dienst (alleen overnachting, overnachting met ontbijt, halfpension e.d.) en op de gepresenteerde voorzieningen in de overnachtingseenheid in kwestie. In de prijs is meeberekend de vergoeding die de Reiziger betaalt aan het Reisbureau voor diens geleverde diensten. Voor overige diensten die niet in de prijslijst staan vermeld wordt apart betaald. Indien gebruik van airconditioning niet in de prijs is inbegrepen wordt dat speciaal vermeld op de pagina van de overnachtingseenheid in kwestie. De prijzen vermeld op de webpagina's van het Reisbureau zijn tot stand gekomen op basis van het contract met de Verhuurders en onze partners en hoeven niet overeen te komen met de prijzen op de prijslijsten die hangen in de overnachtingscapaciteit waar de Reiziger verblijft. Een eventueel verschil in prijs kan niet worden gereclameerd. De prijzen staan vermeld in EUR.
Het Reisbureau behoudt zich het recht voor op prijsveranderingen. Het Reisbureau garandeert Reizigers die reeds een aanbetaling hebben gedaan of het gehele bedrag hebben overgemaakt voor de Reservering dienstverlening naar de reeds overeengekomen prijzen.

5. Verblijfsbelasting
De Reiziger betaalt de verblijfsbelasting samen met het laatst te betalen bedrag op naam van de Reservering en dat ofwel aan de Verhuurder bij aankomst bij de overnachtingscapaciteit ofwel aan het Reisbureau wanneer het gehele bedrag aan het Reisbureau wordt betaald. Bij overnachtingscapaciteiten waar de verblijfsbelasting reeds in de prijs is inbegrepen wordt dit speciaal vermeld. De verblijfsbelasting bedraagt meestal 7 kuna per volwassen persoon (cca 0,95 EUR). In sommige minder ontwikkelde toeristische gebieden in Kroatie is dat minder. Het is ook minder in het voor- en naseizoen. Voor kinderen van 12 tot 18 jaar is het tarief 50% lager en kinderen tot 12 jaar zijn vrijgesteld van verblijfsbelasting. Het Reisbureau zal speciaal vermelden dat de gast verplicht is de verblijfsbelasting via het Reisbureau te betalen. Als dat niet speciaal vermeld is via e-mail of telefoon, zal de gast de verblijfsbelasting direct betalen in de accommodatie waar hij/zij verblijft.

6. Rechten en plichten van de Reiziger
De Reiziger sluit de Reservering af naar de overeengekomen voorwaarden met het Reisbureau vermeld in de Voucher die uitgegeven is op zijn naam. Indien de Reiziger de voorwaarden in de Voucher wil veranderen (groter aantal personen dan bij sluiting van het reserveringscontract, verlenging van het verblijf e.d.) moet hij contact opnemen met het Reisbureau die een nieuwe prijs zal doorberekenen en de verandering zal uitvoeren, indien mogelijk. De Reiziger heeft recht op het gebruik van alle gepresenteerde voorzieningen van de overnachtingscapaciteit in kwestie naar overeengekomen prijzen. Indien hij extra diensten wil die geen deel uitmaken van de overeengekomen voorwaarden, dient hij dit af te spreken met het Reisbureau en de Verhuurder. Bij aankomst in de overnachtingscapaciteit dient deze schoon te zijn en uitgerust te zijn met schoon beddengoed, handdoeken en toiletpapier. De Verhuurder is verplicht de Gasten vrij gebruik van de overnachtingscapaciteit mogelijk te maken. Beddengoed en handdoeken moeten iedere zeven dagen vervangen worden. De Reiziger is verplicht zich te houden aan de huisregels en de wetten van de Republiek Kroatie na te leven.

7. Het proces van aanvraag tot Reservering en betalingswijzen
Het Reisbureau ontvangt de aanvraag van de Reiziger per e-mail, telefoon, schriftelijk of persoonlijk ter plaatse in het Reisbureau, het controleert de beschikbaarheid van bepaalde diensten en meldt deze informatie aan de Reizigers. Indien de Reiziger te kennen geeft een Reserveringscontract te willen sluiten voor een bepaalde termijn en voor bepaalde diensten op zijn naam, zal dat gebeuren. Daarmee zijn de vermelde termijn en dienst op zijn naam gereserveerd. De Reiziger krijgt na de Reserveringsbevestiging aanwijzingen hoe hij de aanbetaling kan uitvoeren die hij moet overmaken binnen de termijn die het Reisbureau hem opgeeeft. Na ontvangst van de aanbetaling krijgt de Reiziger van het Reisbureau schriftelijke documentatie over de betaling, afhankelijk van het betalingsmodel dat hij heeft gekozen.

Model 1.
De Reiziger doet een aanbetaling van 40% op rekening van het Reisbureau na sluiten van het Reserveringscontract en 60% plus verblijfsbelasting direct aan de Verhuurder (uiterlijk 24 uur voor aankomst bij de accommodatie). Bij ontvangst van de aanbetaling krijgt de Reiziger een Voucher met alle gegevens over de Reservering en de rekening krijgt hij van de Verhuurder.

Model 2.
De Reiziger doet een aanbetaling van 30% op de rekening van het Reisbureau na sluiten van het Reserveringscontract en betaalt 70% plus verblijfsbelasting eveneens op rekening van het Reisbureau en wel uiterlijk 30 dagen voor het begin van de Reservatie. Bij ontvangst van de aanbetaling zal de Reiziger een betalingsbevestiging krijgen en na betaling van het restbedrag de Voucher. De rekening krijgt men van de verhuurder bij aankomst.

Model 3.
Indien er voor ingaan de reservering minder dan 30 dagen zijn, wordt het gehele bedrag plus verblijfsbelasting betaald op de rekening van het Reisbureau. Na betaling ontvangt de Reiziger de Voucher. De rekening krijgt men van de verhuurder bij aankomst.
Indien er voor ingaan van de Reservering minder dan 10 dagen zijn is de Reiziger verplicht zijn betalingsbewijs te faxen aan het Reisbureau.
Alle overschrijvingskosten resp. de bankprovisie komen op rekening van de Reiziger.

8. Annulering van de reservering
Indien de Reiziger een reeds betaalde reservering gelden de volgende annuleringskosten:
15% van het bedrag van de Reservering indien 90 dagen en meer voor ingaan van de Reservering wordt geannuleerd.
30% van het bedrag van de Reservering indien 89 tot 30 dagen voor ingaan van de Reservering wordt geannuleerd.
50% van het bedrag van de Reservering indien 29 tot 15 dagen voor ingaan van de Reservering wordt geannuleerd.
75% van het bedrag van de Reservering indien 14 tot 7 dagen voor ingaan van de Reservering wordt geannuleerd.
100 % van het bedrag van de Reservering indien vanaf 6 dagen tot aan de dag van de Reservering wordt geannuleerd.
Alle terugstortingskosten komen ten laste van de Reiziger.
Het Reisbureau geeft de Reiziger de mogelijkheid om, indien deze de Reservering niet kan benutten, op ieder moment een andere Reiziger te vinden voor de Reservering. De nieuwe Reiziger neemt alle voorwaarden van de Reservering over en aanvaardt deze algemene bepalingen.

9. Check in, check out (tijdstip aankomst en vertrek uit accommodatie)
Reizigers naar gereserveerde accommodaties kunnen naar binnen na 12.00 uur op de eerste dag van de reservering behalve wanneer anders overeengekomen is.
De Reiziger naar een gereserveerde accommodatie moet arriveren voor middernacht op de dag van aanvang van de Reservering of het Reisbureau inlichten over de vertraging. Indien hij dat niet doet wordt de Reservering beschouwd als geannuleerd en worden de annuleringskosten in rekening gebracht.

10. Het recht van het Reisbureau op verandering en annulering
Indien het Reisbureau mogelijke problemen in de realisering van de betaalde Reservering bemerkt, is het verplicht de Reiziger daarover te informeren en hem vervangende accommodatie aan te bieden. Indien vervangende accommodatie niet kan worden gerealiseerd, is het Reisbureau verplicht alle middelen die de Reiziger aan het Reisbureau heeft overgemaakt terug te betalen. Indien op de dag van aanvang van de Reservering zelf deze Reservering niet kan worden gerealiseerd wegens onvoorziene en niet op te lossen problemen, zal het Reisbureau pogen vervangende accommodatie uit het aanbod van het Reisbureau te vinden. Indien ook dat niet lukt, zal het de Reiziger bijstaan bij het zoeken naar alternatieve accommodatie die niet uit het aanbod van het Reisbureau afkomstig is en alle op de rekening van het Reisbureau betaalde middelen terugbetalen.

11. Klachten
Indien bij aankomst in de gereserveerde accommodatie bepaalde gebreken worden bemerkt, is de Reiziger verplicht direct contact op te nemen met het Reisbureau en samen te werken met het Reisbureau en de Verhuurder in het vertrouwen dat de gebreken zullen worden opgelost. Indien de gebreken worden opgelost en een verder genot van de Reservering in kwestie niet in de weg staan, heeft de Reiziger geen recht op verdere klachten. Indien de gebreken niet kunnen worden opgelost en de kwaliteit van de Reservering beinvloeden, dient de Reiziger bij terugkomst van vakantie, maar uiterlijk 7 dagen na beeindiging van de Reservering een schriftelijke klacht in te dienen en kan hij een passende schadevergoeding vragen (e-mail: b2b@titravel.hr). De klacht dient te worden onderbouwd met bepaalde bewijzen.
NOTICE
Pursuant to an article 6, item 3. of "Zakon o pružanju usluga u turizmu (Narodne Novine 130/17)",
it is possible to provide the tourist service user with a written complaint in the business premises,
at the address Gat sv. Duje 4, 21000 Split,
via mail to the address Gat Sv. Duje 4, 21000 Split,
by fax at 00385-21-494-820,
or by e-mail; b2b@titravel.hr.
We will respond to the written complaint within 15 days of receipt of the complaint.


12. Overige bepalingen
Het Reisbureau verplicht zich persoonlijke gegevens van de Reiziger te beschermen en uitsluitend te gebruiken ter realisisering van de Reservering. Indien de Reiziger een Reservering overeenkomt tijdens bepaalde acties of aanbiedingen, dan kan hij van de Reservering gebruik maken onder die voorwaarden. Verschillende acties kunnen niet bij elkaar worden opgeteld. Alle eventuele problemen pogen het Reisbureau en de Reiziger gezamenlijk op te lossen en indien dat niet mogelijk is, ligt de beslissingsbevoegdheid bij de bevoegde rechtbank te Split en het Kroatisch recht.

13. Verzekering

Volgens de geldende Kroatische wetten is het Reisbureau verplicht aan de Reizigers het pakket reisziektekostenverzekering aan te bieden. Het Reisbureau heeft een afgesloten Contract met verzekeringsmaatschappij Allianz Zagreb d.d. en is bevoegd de Reizigers reisverzekeringspolissen van de verzekeraar aan te bieden. Het Reisbureau functioneert hierbij als bemiddelaar die verzekeringspolissen sluit in naam van en op rekening van de verzekeraar en naar de prijzen van de verzekeraar

Het pakket reisziektekosten verzekering bestaat uit:

A) Ziektekostenverzekering
C) Annuleringsverzekering
D) Bagageverzekering

De verzekering wordt gesloten op het moment dat de boeking contractueel wordt vastgelegd en wordt betaald bij de eerste aanbetaling van een bepaalde boeking.

Met de aanvaarding van de boeking en het verkrijgen van een Voucher, waarvan deze Algemene Voorwaarden integraal bestanddeel vormen, heeft het Reisbureau de Reiziger het reisziektekostenverzekeringspakket aangeboden en aanbevolen. De Reiziger hoeft niet alle aangeboden verzekeringen te betalen, maar alleen die verzekering die hij wenst.

To Islands Travel d.o.o. 01.01.2007

Een ogenblik alstublieft!